Aanmeldingsvoorwaarden:
Beginners Let op!: Beginners cursus is nog onder voorbehoud(dus is nog niet zeker, als er te weinig aanmeldingen zijn gaat het niet door)! Meer info zie deze pagina!(klik hier)!
Gevorderen Let op!: Zoekt uw een nieuwe EHBO Vereniging dan kunt u gewoon hier aanmelden (let op wij hebben uw diplomanummer wel nodig tijdens aanmelding)! Meer informatie zie deze pagina!(klik hier)!
Privacybeleid EHBO Alphen aan den Rijn-Ridderveld:
Hieronder volgt de beschrijving van ons privacybeleid.
Het bestaat uit de volgende onderdelen:
- Waarom wij persoonsgegevens bewaren
- Wat wij bewaren en waarvoor wij dat gebruiken
- Hoe wij dat bewaren
- Derden
- Bewaartermijn
- De volgende personen hebben inzage in de systemen
- Toestemming
- Website
- Foto’s
- Communicatie met leden
- Informeren leden
- Verantwoordelijk voor de invoering
- Risico’s in kaart
- Datalek
- Afsluitend
- Waarom wij persoonsgegevens bewaren
We zorgen dat we alleen die gegevens bewaren die we nodig hebben om de doelen van onze organisatie goed uit te kunnen voeren. Denk bijvoorbeeld aan een telefoonnummer om contact op te kunnen nemen voor vragen, lesuitval en/of -wijziging op korte termijn of adresgegevens voor het versturen van een factuur. Voor jongeren onder de 18 jaar vragen wij toestemming aan ouders/voogd.
- Wat wij bewaren en waarvoor wij dat gebruiken
∙ Cursisten/leden volgen opleidingen en/of bijscholingen op het gebied van EHBO
De volgende persoonsgegevens zijn voor ons daarbij noodzakelijk:
- Voorletters;
- Voornaam;
- Tussenvoegsels;
- Achternaam;
- Adres;
- Postcode en woonplaats;
- m/v;
- Telefoonnummer vast;
- Telefoonnummer mobiel;
- Emailadres;
- Geboortedatum;
- Banknummer;
- Diplomanummer Oranje Kruis;
- Examendatum Oranje Kruis;
- Vervaldatum diploma Oranje Kruis.
Deze gegevens worden gebruikt voor:
- Het voeren van een leden- en financiële administratie;
- Het aanmaken van een account op de website van EHBO Alphen a/d Rijn-Ridderveld
- Het bijhouden van competenties als EHBO-er
- Het hercertificeren van het EHBO diploma
- Het bijhouden van de aanwezigheid op de (herhalingslessen;
- Het versturen van mail en post;
- Het aanmelden bij onze koepelorganisatie EHBO Nederland;
- Het uitzetten bij een aanvraag voor hulpverlening bij evenementen.
∙ Opdrachtgevers en potentiële opdrachtgevers;
Opdrachtgevers kunnen per mail of middels het aanvraagformulier op onze website contact opnemen met onze coördinator voor het aanvragen van onze diensten. Daarbij vragen wij naar de volgende gegevens.
- Organisatie;
- Voornaam (contactpersoon);
- Tussenvoegsel (contactpersoon);
- Achternaam (contactpersoon);
- Locatie adres;
- Factuuradres;
- Postcode en plaats;
- (zakelijk) email adres;
- (zakelijk) telefoonnummer.
Deze gegevens worden gebruikt voor:
- De verwerking in onze planlijst;
- De communicatie over de opdracht;
- Het uitvoeren van de opdracht;
- Het voeren van de (financiële) administratie.
- Hoe wij dat bewaren
- Onze planning en het daarbij horende mailverkeer worden bewaard op Google G Suite voor non-profit organisaties, respectievelijk Google Gmail en Google Drive voor bedrijven. En met een wachtwoord beveiligde computers;
- Voor onze financiële administratie hebben wij een online account met automatische back-up: Google G Suite voor non-profit organisaties, respectievelijk Google Gmail en Google Drive voor bedrijven;
- Alle overige documenten worden opgeslagen in Google G Suite voor non-profit organisaties, respectievelijk Google Gmail en Google Drive voor bedrijven. En op computers met gebruikersnaam en wachtwoord.
- Derden
Eerdergenoemde gegevens kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is:
– Kamer van Koophandel (KvK) voor het in- en uitschrijven van bestuursleden t.b.v. het Handelsregister van de KvK en de UBO
registratie;
– Oranje Kruis voor het hercertificeren van diploma's en het aanvragen van examens;
– De penningmeester voor het voeren van onze (financiële) administratie;
– De webmaster voor het hosten van onze website, de elektronische agenda en het mailverkeer vanuit de bestuursfuncties;
– Google G Suite voor non-profit organisaties voor het opslaan van documenten;
- EHBO Nederland voor het lidmaatschap;
– Rabobank voor het verwerken van betalingsopdrachten;
We leggen gegevens die we aan derden verstrekken vast in een verwerkersovereenkomst met deze partijen zodat gegevens alleen voor bovenstaande doeleinden worden gebruikt.
- Bewaartermijn
Gegevens worden bewaard gedurende de periode dat men lid/opdrachtgever is. Daarna worden de gegevens alleen bewaard in de financiële administratie voor een periode van maximaal 7 jaar.
- De volgende personen hebben inzage in de systemen
Leden: eigen gegevens, NAW gegevens leden + mailadressen leden + telefoonnummers leden (=1);
Coördinator: 1 + gegevens opdrachtgevers
Instructeur:: 1 + gegevens aanwezigheid, competenties en diploma's;
Voorzitter: 1 + bankgegevens, gegevens opdrachtgevers;
Penningmeester: 1 + bankgegevens, gegevens opdrachtgevers;
Secretaris: 1 + bankgegevens, gegevens diploma's;
Webmaster: 1 + gegevens mailaccounts.
Leden hebben via hun account alleen toegang tot hun eigen gegevens en kunnen een wijzigingsverzoek indienen bij het secretariaat.
- Toestemming
Met het aangaan van het lidmaatschap gaan onze leden akkoord met het gebruik van eerder genoemde persoonsgegevens. Met het indienen van een aanvraag gaat een opdrachtgever akkoord met de Algemene Voorwaarden en ons privacybeleid. Leden en opdrachtgevers hebben te allen tijde het recht om hun gegevens in te zien, te wijzigen, of te verwijderen. Daarnaast kan men bezwaar maken tegen de verwerking van de persoonsgegevens door ons, bijvoorbeeld als men van mening is dat gegevens gebruikt worden voor andere doeleinden dan eerder beschreven. Let wel: bij verwijderen van bepaalde persoonsgegevens is het mogelijk dat lidmaatschap vervalt. Er zijn altijd bepaalde persoonsgegevens noodzakelijk om lidmaatschap in stand te houden.
- Websites
Wij maken op onze website gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestandje dat door een website op de computer van de gebruiker van die website wordt gezet. Een cookie kan bedoeld zijn om te helpen bij het bezoek aan de website, bijvoorbeeld doordat de website door de cookie in staat is bij een volgend bezoek de gebruiker te herkennen. Maar ook kunnen cookies informatie verzamelen over bijvoorbeeld de voorkeuren voor de website, instellingen of route op de website. Cookies zelf kunnen ook informatie bevatten over bijvoorbeeld de browser of taal. Deze cookies kunnen niet worden gebruikt om programma's uit te voeren of virussen op een computer over te brengen.
EHBO vereniging Alphen a/d Rijn-Ridderveld plaatst enkel functionele cookies om de website op een juiste manier te kunnen gebruiken (bijvoorbeeld een cookie waardoor je maar een keer je taal hoeft in te stellen). Wanneer deze cookies niet geplaatst worden, kan het zijn dat een website niet naar behoren werkt. Voor deze cookies is het niet nodig om toestemming te vragen, wel dient de gebruiker hierover geïnformeerd te worden
- Foto’s
Sfeerbeelden
Als organisatie gaan we ervan uit dat bij het maken en plaatsen van sfeerbeelden waar leden/klanten niet duidelijk herkenbaar in beeld zijn, we hun privacy voldoende waarborgen. We informeren vanaf nu onze nieuwe leden eenmalig via de overeenkomsten vooraf dat we hier op deze wijze mee omgaan.
Verwijderen
We verwijderen alle foto’s van leden/klanten die hierom vragen. Zij kunnen dat melden bij het bestuur.
- Communicatie met leden
We communiceren voor het uitvoeren van onze doelen met onze leden via de mail en Whatsapp.
Voor communicatie met de leden wordt het privé mailadres gebruikt. Daarbij wordt zorg gedragen dat bij een algemene mail de mailadressen van de leden niet zichtbaar (BCC) zijn voor andere leden.
Voor de groeps whatsapp gebruiken onze leden hun mobiele nummer.
Nieuwe leden nodigen we uit met een link van de groepsapp. Ze kunnen zelf bepalen of ze eraan deelnemen met hun telefoonnummer. Dit verdient echter wel de voorkeur, daar in die groep makkelijk vervanging gezocht kan worden voor oefeningen bij bijv. ziekte of andere zaken die zorgen dat de hulpverlening voor betreffend evenement niet verzorgd kan worden en/of spoedaanvragen worden doorgegeven op zoek naar hulpverlening bij evenementen.
Alle huidige leden sturen we een mail/whatsapp bericht dat we voor de communicatie net als eerder gebruik maken van whatsapp met hun mobiele nummer. We informeren onze huidige leden dat als ze dit niet meer willen, zij dit altijd bij ons aan kunnen geven en we hun telefoonnummer hier niet meer voor zullen gebruiken. Leden kunnen te allen tijde de Whatsapp groep verlaten.
We informeren onze leden dat ze altijd voorzichtig moeten zijn met het delen van (persoons)gegevens via mail en whatsapp, omdat lang niet altijd zeker is of die gegevens ook privé blijven.
- Informeren leden
- We informeren onze leden over het belang van de bescherming van persoonsgegevens;
- We maken dit onderdeel van ons beleid;
- We informeren leden waar en wat ze moeten melden als het mis gaat.
- Verantwoordelijk voor de invoering
Voor de invoering is het bestuur van onze EHBO vereniging eindverantwoordelijk.
- Risico’s in kaart
- Een computer met gegevens kan gehackt of gestolen worden;
- Een lid kan gegevens laten rondslingeren bij een opdrachtgever;
- Leden kunnen gegevens doorgeven aan derden.
- Datalek
- Binnen 48 uur bespreken we in het bestuur wat de ernst van de situatie is;
- Bij voldoende ernst doen we binnen 72 uur melding van een datalek bij de Autoriteit Persoonsgegevens;
- We informeren betrokkenen over het datalek.
- Misbruik
Bij misbruik of verdenking misbruik van onze gegevens en of systemen waaronder de Agenda of Google G Suite voor Non-Profit organisatie, wordt de toegang ontzegd!
- Afsluitend
Leden, opdrachtgevers en andere betrokkenen die vragen hebben over ons privacybeleid kunnen altijd terecht bij het bestuur. Zowel voor het recht om hun gegevens in te zien als het recht om deze aan te passen en te laten verwijderen.